Sparebankstiftinga Etne skal fremje ei positiv utvikling i lokalsamfunnet gjennom langsiktig eigarskap og støtte til allmennyttige føremål. Verksemda vår skal kjenneteiknast av integritet, openheit, ansvarlegheit og berekraft.
Vi skal ikkje berre følgje lover og reglar, men òg bidra til beste praksis innan etikk, personvern, digital tryggleik og samfunnsansvar.
Desse retningslinjene gjeld for alle tilsette og tillitsvalde, og omfattar all verksemd i stiftinga, inkludert eigarstrategi, investeringsstrategi, tildeling av gåver og kommunikasjon.
Vi forventar at samarbeidspartnarar, tilskotsmottakarar og leverandørar opptrer etisk forsvarleg, respekterer menneskerettane og følgjer internasjonale standardar for miljø, berekraft og arbeidsmiljø.
Stiftinga skal opptre uavhengig, langsiktig og open. Tilsette og tillitsvalde skal utføre oppgåvene sine på ein måte som ikkje skadar stiftinga sitt omdømme.
Vi skal vere varsame med investeringar og avgjerder som kan skape tvil om eigennytte, bindingar eller interessekonfliktar.
Stiftinga sine midlar skal forvaltast forsvarleg og langsiktig. Investeringar og økonomiske prioriteringar skal vere nøkterne, rasjonelle og i samsvar med retningslinjer fastsett av styret.
Misbruk, ineffektiv bruk eller sløsing med midlar skal ikkje forekomme.
Stiftinga skal unngå investeringar i verksemder som medverkar til brot på menneskerettar, alvorleg miljøskade, korrupsjon eller annan uetisk praksis.
Miljømessige, sosiale og etiske forhold skal inngå som del av investeringsvurderinga.
Tilsette og tillitsvalde skal ikkje tileigne seg personlege fordelar av stiftinga sine midlar.
Gåver eller fordelar frå samarbeidspartnarar, leverandørar eller søkjarar skal ikkje aksepterast, med mindre det er reine merksemdsgåver av uvesentleg verdi.
Ingen skal ta del i behandling av saker som påverkar eigne eller nærståande sine interesser.
Mogleg inhabilitet skal alltid gjerast kjend for overordna eller styret. Stiftinga skal føre ein oversikt over relevante relasjonar som kan vere av betydning for habilitet.
Tildeling av støtte skal byggje på objektive, dokumenterbare kriterium.
Personlege relasjonar til søkjarar skal openleggjerast og skal ikkje påverke avgjerder.
Alle vurderingar og vedtak skal dokumenterast.
Stiftinga skal ha eit trygt, inkluderande og respektfullt miljø.
Diskriminering og trakassering skal ikkje aksepterast.
Vi skal ha rutinar for førebygging, varsling og handtering av slike forhold.
Stiftinga skal kommunisere opent, objektivt og sannferdig om si verksemd.
Vi skal leggje til rette for dialog med interessentar og vere tilgjengelege for spørsmål og innspel.
Tilsette og tillitsvalde skal opptre respektfullt, lojalt og sakleg i sosiale medium.
Innhald som kan skade stiftinga sitt omdømme, skape usikkerheit om avgjerder eller bryte med stiftinga sine verdiar skal unngåast.
Stiftinga skal forvalte digitale data og personopplysningar i tråd med GDPR og anna relevant regelverk.
Informasjon om tilsette, søkjarar, støttemottakarar og samarbeidspartnarar skal handterast med respekt, tryggleik og ikkje delast utan samtykke eller legitimt grunnlag.
Vi skal sikre forsvarleg lagring, tilgangsstyring og medvite bruk av digitale verktøy.
Kritikkverdige forhold skal kunne varslast utan frykt for represaliar.
Varsel skal handterast profesjonelt, dokumenterast og følgjast opp på ein forsvarleg måte.
Tilsette og tillitsvalde har eit sjølvstendig ansvar for å følgje retningslinjene.
Brot kan føre til reaksjonar for arbeidsforhold eller verv, basert på forholdsmessig og rettferdig vurdering.
Alle tilsette og tillitsvalde skal gjerast kjende med retningslinjene og jamleg få høve til opplæring, etisk refleksjon og diskusjon av relevante problemstillingar.
Retningslinjene skal reviderast jamleg for å sikre at dei er i tråd med gjeldande lovverk, teknologisk utvikling og beste praksis.